Franco Moschino urodził się w 1950 roku, w Abbiategrasso we Włoszech. Spośród projektantów mody wyróżnia go między innymi to, że z uwagi na urodzenie był dziedzicem rodzinnej odlewni żelaza. On natomiast, jako młody człowiek pragnął zostać artystą malarzem. Od 1967 roku studiował sztuki piękne w Accademia delle Belle Arti w Mediolanie. W tym czasie, aby sfinansować swoje studia, Moschino pracował jako niezależny ilustrator mody. Tak zakochał się w modzie, a jego zainteresowania i plany przesunęły się z farb i płócien na tkaniny.
Rozkwit marki Moschino
Po skończeniu studiów Moschino pracował jako ilustrator dla Gianniego Versace, zaraz potem zaczął projektować dla włoskiej firmy Cadette. W 1983 roku stworzył własną markę, czyli Moonshadow. Dzięki niej mógł wypuścić na rynek Moschino Couture! W 1983 roku narodziła się pierwsza linia mody damskiej Moschino Women, a rok później kolekcja dedykowana mężczyznom. W 1986 r. Moschino objawił światu linię Moschino Jeans. W 1987 r. zaprezentowano publiczności pierwszy damski zapach tej marki. Dwa lata później pojawił się pierwszy męski zapach Moschino.
Torebki i akcesoria
Ten temat eksploruje ofertę torebek i akcesoriów Love Moschino, podkreślając ich włoski kunszt wykonania i awangardowy design. Marka wyróżnia się oryginalnością i wyrazistością, oferując szeroki wybór produktów, takich jak pikowane torebki, kopertówki, kuferki, listonoszki, plecaki, shopperki czy torby na ramię. Wszystkie modele łączą wysoką jakość z niepowtarzalnym włoskim stylem, co czyni je idealnym wyborem dla osób ceniących wyjątkowe akcesoria.
Niespodziewane pożegnanie
W 1989 roku, Moschino wypuścił linię ubrań dla mężczyzn i kobiet pod nazwą Cheap and Chic, która odniosła gigantyczny sukces. Mniej więcej w tym samym czasie marka otworzyła swoje pierwsze sklepy we Włoszech i rozpoczęła pierwszą na rynku mody kampanię ekologiczną, wyprzedzając znacznie raczkujące dopiero trendy pro-eco. Inspiracją dla kampanii i nowych kolekcji Moschino był szacunek dla przyrody i zwierząt oraz hasło „Natura jest lepsza niż moda”.
Niespodziewanie dla wszystkich Franco Moschino zmarł 18 września 1994 roku na atak serca. Dyrektorką kreatywną firmy została jego asystentka Rossella Jardini. Pod jej kierownictwem marka straciła wiele na ironii, ale nie przestała się rozwijać.
Po prostu Love Moschino
Moschino zaprojektowało stroje na trasę koncertową dla Kylie Minogue w 2005 roku, ceremonię otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2006 roku i ciuchy a trasę Madonny w Sticky & Sweet Tour w 2008 roku. Wiernymi klientkami marki są Zara Phillips i Gwyneth Paltrow. Moschino oferuje dziś odzież męską i damską, odzież dziecięcą, akcesoria, obuwie, zapachy, kosmetyki i biżuterię.
Love Moschino narodziło się w 2008 roku. Jest to figlarna, żywa i super szykowna linia, coś w rodzaju młodszej siostry głównej marki. Została stworzona z myślą o ludziach, którzy lubią łamać zasady dress code i budować swój własny, nieszablonowy styl. Jak sam Franco Moschino.
Love Moschino ma kontynuować twórczy, inteligentny i ironiczny charakter Moschino, dodając do niego nieco prawdziwej miłości. Markę Love Moschino charakteryzują nadruki w stylu pop-art, serca, złote łańcuszki, napisy maxi i jasne kolory. Jest to ironiczny, zaskakujący i nieco lekceważący styl, który wielu ludziom pasuje jak ulał. Ceny strojów z kolekcji Love Moschino są zdecydowanie niższe od Moschino Couture, dzięki czemu jest ona bardziej dostępna.